Wij bieden thematisch onderwijs!

Ons onderwijs wordt steeds meer georganiseerd rondom thema's. In de klas komen thema's tot leven - alle kinderen beleven het en werken ermee. Dat versterkt niet alleen hun betrokkenheid bij het onderwerp en hun motivatie, maar ook het groepsklimaat in het algemeen. Bovendien heeft elk kind heeft een eigen rol. Naast schoolse vaardigheden is ook de algemene ontwikkeling belangrijk.

Ben jij bij een concert geweest? Dan weet jij hoe de tickets gecontroleerd worden. Werkt jouw moeder bij een uitgeverij? Dan weet zij hoe boeken gemaakt worden. Kortom: iedereen is een expert! We stellen ouders goed op de hoogte van het thema waarmee we werken. Soms nodigen we ouders uit voor het geven van een gastles over het thema. Natuurlijk zijn ouders van harte welkom op de slotpresentatie van het thema, waar de leerlingen hun resultaten laten zien.

Ouders aan het woord

"De organisatie van leuke activiteiten zoals inloopavond/afsluiting van een thema waarbij ouders welkom zijn, waardeer ik zeer."

"Leuk om te zien hoe er thematisch gewerkt wordt. Door de aankleding van de school is dat dan goed zichtbaar. Ik ervaar dat ondanks de kleine hoeveelheid docenten er ontzettend veel georganiseerd wordt." - ouder obs Meester Haye