Vertrouwen

Bij de scholen van Het Kwartet hangt het touwtje nog steeds uit de brievenbus
We besteden veel aandacht aan vertrouwen. We willen dat iedereen zich veilig voelt en zichzelf kan zijn, want alleen in een vertrouwde omgeving durf je grenzen te verleggen en dingen te doen die je nog niet eerder hebt gedaan. Vertrouwen is het begin van alle groei.

Waar vertrouwen is, is plezier. Dat gaat vanzelf. Plezier maakt het leuk om nieuwe dingen te leren en te ontdekken. Niet alleen als het gaat om basisvaardigheden als rekenen, lezen en schrijven, ook als het gaat om elkaar. Weten dat leren leuk is, daar hebben kinderen hun hele leven plezier van.

"Creativiteit staat op deze school hoog in het vaandel."

"Verder heeft de school een duidelijk anti-pest beleid. De school draagt uit dat het belangrijk is voor de kinderen om je betrokken te voelen met alle klassen, zoals voorlezen door oudere leerlingen aan jongeren leerlingen en schoolbrede activiteiten." - ouder obs 't Tilletje